انواع مختلف ماسک ها چگونه کار می کنند؟

انواع مختلف ماسک ها چگونه کار می کنند؟

 

ماسک های پزشکی

ماسک های جراحی نیز نامیده می شوند ، این ماسک های یکبار مصرف گشاد هستند. هدف آنها محافظت از کاربر در برابر تماس با قطرات و اسپری هایی است که ممکن است   حاوی میکروب باشند. ماسک پزشکی همچنین هنگام دمیدن کاربر ، ذرات بزرگ موجود در هوا را فیلتر می کند.

برای اینکه ماسک های طبی متناسب تر شوند ، حلقه های گوش را در جایی که به ماسک متصل می شوند ، گره بزنید. سپس مواد غیر ضروری را تا کنید و زیر لبه ها بچسبانید.

ماسک های N95

ماسک N95 یک نوع دستگاه تنفس است. این محافظت بیشتری نسبت به ماسک پزشکی ارائه می دهد ، زیرا هنگام استنشاق ، ذرات بزرگ و کوچک را فیلتر می کند.

از آنجا که ماسک های N95 کمبود دارند ، CDC گفته است که باید برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ذخیره شود. قبل از استفاده از ماسک N95 ، ارائه دهندگان مراقبت   های بهداشتی باید آموزش ببینند و آزمایش تناسب اندام را انجام دهند. مانند ماسک های جراحی ، ماسک های N95 یکبار مصرف هستند. با این حال ، محققان در حال آزمایش   راه هایی برای ضدعفونی و استفاده مجدد از آنها هستند.

برخی از ماسک های N95 و حتی برخی از ماسک های پارچه ای دارای دریچه هایی هستند که تنفس آنها را راحت تر می کند. متأسفانه ، این ماسک ها هوایی را که کاربر از آن   نفس می کشد ، فیلتر نمی کنند. به همین دلیل ، آنها در برخی نقاط ممنوع شده اند.

ماسک های پارچه ای

یک ماسک پارچه ای برای به دام انداختن قطرات تنفسی است که هنگام صحبت کردن ، سرفه یا عطسه ، پوشیده می شود. همچنین به عنوان یک مانع برای محافظت از کاربر در برابر استنشاق قطرات منتشر شده توسط دیگران عمل می کند.

موثرترین ماسک های پارچه ای از چندین لایه پارچه محکم بافته شده مانند پنبه ساخته شده است. یک ماسک با لایه هاباعث می شود که قطرات بیشتری از ماسک شما عبور نکنند یا از آن فرار نکنند.